martes, 7 de noviembre de 2017

Continguts, metodologia i organització

En aquest apartat s'explicaran els continguts, les caracteristiques metodològiques i organizatives de la unitat didàctica que anem a dur a terme. Aquestes idees les hem estret del Decret 108/2014.


CONTINGUTS

·      Disciplinars (Decret 108/ 2014): Els continguts disciplinars que anem a desenvolupar son: la pràctica d’activitats expressives que fomenten la iniciativa, en forma de gestos creatius; la simbolització d’accions i personatges a través del moviment corporal; la pràctica de balls i danses de la Comunitat Valenciana; la planificació i organització de projectes individuals o col·lectius; i el desenrotllament de projectes en equip, transformant idees en accions.

·      Interdisciplinars: La proposta didàctica gira al voltant de les festes de moros i cristians. Aquesta temàtica, a banda de ser tractada a l’assignatura de Educació Física, s’explicarà a altres matèries. En socials s’explicarà la història d’aquestes festes, en música s’estudiaran els diferents tipus de ritmes (marxa mora, marxa cristiana, pasdoble), i en Educació Plàstica i Visual es crearan les vestimentes i decorats per a l’activitat final (ambaixada).

·      Transversals: Es donarà importància a valors com la multiculturalitat, la identitat cultural, el respecte de les diversitats i el treball en equip, entre altres.

METODOLOGIA

Els principis metodològics generals que anem a tractar tenen a veure amb els continguts transversals que es van a desenvolupar en la nostra unitat didáctica.
Ja que el multiculturalisme forma part dels nostres continguts a tractar, els alumnes van a conèixer, també complementant-lo amb les activitats fetes en altres assignatures, trets de les cultures islàmiques i cristianes antiges.
De la mateixa manera, coneixent aquestes cultures, els alumnes aprenen sobre les tradicions que hi ha al seu poble, concretament sobre les festes tradicionals, comprenent millor el seu significat històric. D'aquesta manera, els xiquets enforten la seua identitat cultural.
Amb el coneixement de diferents tipus de cultures els xiquets i les xiquetes aprenen respecte i tolerancia.
Paralelament, els alumnes treballaran tots aquests continguts mitjançant activitats en equip, per la qual cosa desenvoluparan les seues abilitats per a treballar de manera comú.


ORGANITZACIÓ

Organització espacial:
La nostra unitat didáctica es pot dur a terme en la majoria d'espais amplis on els xiquets puguen moure’s cómodament i se manera amplia. Un gimnàs, el pati de l'escola o una gran sala multiusos poden ser aptes.
Nosaltres durem a terme la majoria de les sessions al gimnàs, pero també eixirem al pati. A mes, hem plantejat la possibilitat de fer una excursió pel poble per visitar certs llocs en els quals ens basarem per a un dels proyectes que anem a dur a terme.

Organització del material:
Utilitzarem materials prou distints: cons, balons, porteries, mocadors, altaveu, etc.; però no demanarem que els xiquets porten coses de casa per evitar que les famílies hagen de gastar diners.
El material es gestionarà de distinta manera depenent la sessió i el temps del que es dispose: hi haurà dies en què el material serà arreplegat pel professor, altre pela alumnes, altre pels dos…
Per últim, cal dir que com es treballarà el primer projecte en conjunt amb altres departaments, els materials seran prestats i compartits entre tots ells.

Organització de l'alumnat:
La majoria de les tasques seran grupals: per parelles, per grups de tres, la classe dividida en dos, etc. Però es treballarà també individualment per poder créixer com a persona, conéixer-se millor i profunditzar internament.
En cada projecte els grups variaran, permetent-se així la unió i cooperació entre tota la classe. Els alumnes variaran de companys i s'intentarà que tots tracten amb tots per evitar les uniones en grups d'amics i la marginació d'algun company.

1 comentario:

  1. Hola de nuevo.

    Aquí os dejo algunos comentarios por si queréis tenerlos en consideración para mejorar vuestro trabajo:

    Contenidos: comenzáis muy a saco. Es preferible que incluyáis un párrafo de introducción para situar a la persona lectora en la pista de lo que se va a encontrar. En ese párrafo podéis indicar a qué bloque(s) de contenidos vais a desarrollar y de dónde salen (D.108/2014).
    Cuando habláis de contenidos didácticos, en realidad estáis hablando de contenidos de Educación física, por tanto, se trata de contenidos disciplinares.
    Por coherencia entre apartados, si habéis comenzado enumerando los contenidos disciplinares con viñetas, creo que lo más correcto es que con los interdisciplinarios y transversales hagáis lo mismo.
    Revisad en el decreto 108/2014 los contenidos de las asignaturas de Sociales, Música y Educación plástica y visual para terminar de pulir los contenidos interdisciplinares.

    Metodología: en el segundo párrafo habláis de los objetivos de una sesión ¿? Se trata de que habléis de los principios metodológicos que se aplicarán en la UD de forma general no en una sesión, mucho menos actividad por actividad.
    En cuanto a las estrategias en la práctica estaría bien que explicarais cuál será la secuencia de contenidos que vais a seguir a lo largo de la UD.

    Organización espacial: debéis indicar de qué dependerá la utilización de unos espacios u otros, igualmente de qué dependerá si se sale por el pueblo o no. / Organización del alumnado: especificad quién establece los grupos y con qué criterio se hará.

    Atención a la ortografía y gramática: si las asignaturas las escribís en mayúscula todas en mayúscula, lo mismo si decidís escribirlas en minúscula, pero no mezcléis.
    “te a veure” > té a veure
    “en la Majoria d’espais” > en la majoria d’espais

    Un saludo,
    Rodrigo

    ResponderEliminar